Tuesday, September 23, 2014

Melambatkan Penuaan Dengan Collagen

Assalamualaikum.

Sekarang ni macam-macam produk kolagen yang dijual dipasaran kan..sampaikan tak tahu nak pilih yang mane. Yang pasti ramai yang pilih untuk beli yang murah aje tanpa mengambil kira kandungan & sumber kalogen itu sendiri. Untuk menjadi pengguna yang bijak, kita perlukan kaji dulu sebelum beli & pakai/makan. Bukan saja untuk 'value for money' tapi yang terpenting untuk keselamatan & kesihatan kita juga. Ok jom kita baca tentang Shaklee Collagen Powder (SCP) yang terbukti selamat & berkesan. 

KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Anti Penuaan
  • Mengecilkan liang pori yang kelihatan
  • Menghilangkan kedutan dan garis halus
Mengembalikan Keanjalan
  • Menjadikan kulit lebih tegang, anjal, dan lembut
Melembap
  • Melembapkan kulit bagi mengurangkan rasa kering dan gatal pada muka
Mencerah
  • Mengurangkan pigmentasi, jeragat, dan kulit tidak sekata
Menegang
  • Membantu menegang dan menganjalkan payudara
Menyubur
  • Menjadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur dan bercabang, serta tebal dan bersinar
Meningkatkan Pergerakan
  • Menyokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang


KEISTIMEWAAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER



Shaklee Collagen Powder (SCP) diperbuat daripada ikan Red Snapper Scale (RSS) dan diperhebatkan dengan 7 bahan aktif lain bagi memantabkan lagi SCP tersebut.

Ikan Red snapper ini bukan lah ikan red snapper (ikan merah) yg biasa kita beli kat pasar tu. Itu snapper keturunan kecik. Hehehehe... Red snapper yg Shaklee pilih ni yg hidup di lautan dalam. Sangat dalam & di lautan sejuk. Saiz nye?

Sangatttttt BEESAAAR. Lebih besar dari ikan dalam gambar di atas ni. Red snapper jenis ni tak de kat lautan Malaysia ye. Ia tangkap dilautan negara sejuk.

Bukan senang nak tangkap ikan ni, ada 1 musim giant snapper ni akan timbul di permukaan dan masa tu la nelayan2 di sana akan tangkap. Nak tangkap pon kene ade lesen tau!!!

Sisik ikan (Red Snapper Scale-RSS) ini akan diambil dan dicincang halusss menggunakan teknologi yg sangat tinggi. Maka dapatlah SUMBER ORIGINAL MARINE COLLAGEN. Bukan tipu2 punya!!!

Oh ya, Shaklee memang tak lokek dalam bab2 teknologi pembuatan dan penghasilan produk ya. Tak hairan la Shaklee spend berbillion2 utk R&D dan segala research juga test.


RSS dipilih kerana daya tahannya yg lasak terhadap tekanan menjadikan ia sebagai sumber kolagen bermutu tinggi. RSS akan dikisar sehalus2nya menggunakan teknologi tinggi dan diperkaya dengan 7 bahan aktif yg lain menjadikannya lebih dari sekadar kolagen.

1 persoalan yg patut anda tanya...

KENAPA mesti ikan merah? Tak boleh ke amik kolagen dari ketam ke, ikan lain ke, ikan bawal ke, ikan keli ke?

Ikan merah mampu hidup di laut dalam & mengandungi kandungan kolagen yang sangat tinggi. Dalam rekod menyatakan yg manusia boleh menyelam sedalam 200 meter. Jika dalam lagi boleh membahayakan tubuh sebab kita tak mampu nak menghadapi tekanan yg kuat yg boleh menyebabkan kematian. Tapi red snapper, boleh berenang mencecah sehingga kedalaman 5,000 meter! Subhanallah!!

Keistimewaa ikan ni yg mampu menghadapi tekanan yg amat tinggi. Dan sudah tentulah sisiknya yg memainkan peranan besar. Sisik yg bukan sahaja mengandungi kolagen terbaik bahkan ianya mampu menerima tekanan dengan baik dan tahan lasak!



KELEBIHAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER BERBANDING JENAMA LAIN


Kelebihan SCP berbanding jenama lain adalah terletak pada 7 bahan aktif yg turut dicampur di dalam SCP dan sekali lagi menjadikan SCP ~ kolagen terbaik untuk anda:

1. Ekstrak biji Camellia Japonica
2. Ekstrak Pfaffia
  • Membantu penghidratan. Menjadikan kulit lembut dan lembap.

3. Kolagen ikan (Red Snapper Scale)

4. Ekstrak kulit kerangan laut
5. Lactobacillus acidophilus
  • Memberi keanjalan. Menjadikan kulit semakin tegang dan mengurangkan garis halus hasil penuaan.
6. Vitamin C
7. Vitamin B2 & Vitamin B6
  • Antioksida yg berfungsi menghalang radikal bebas yg mengakibatkan fibre kolagen menjadi lemah dan hilang.
Wahh... super duper awesome kan!!!



KALOGEN DALAM BADAN BERKURANGAN SEIRING DENGAN USIA




Kita perlu ingat, kolagen dalam tubuh badan akan berkurangan seiring dengan peningkatan usia. Sebab tu semakin tua, kulit kita semakin berkedut sebab kekurangan kolagen. Beruntunglah jika anda sudahpun mengambil SCP sebagai sumber kolagen.




Sepanjang bulan September 2014 ni ade promosi Buy 6 Free 1 Shaklee Collagen Powder. Jadi jangan lepaskan peluang ini. Dengan pembelian pek promosi ini anda layak mendapat:

  • Percuma 1 kotak SCP bernilai RM298
  • Keahlian Shaklee Seumur Hidup Percuma bernilai RM65
  • Cash Bonus bulan seterusnya bernilai RM110
  • Bimbingan & tunjuk ajar (online & offline) dari kami di Inspirasi Bijak Sihat Shaklee & Group Jutawan Shaklee (bagi yang ingin menceburkan diri dalam bisness Shaklee)


Hubungi saya untuk mendapatkan rundingan tentang produk SHAKLEE, Cara Pengambilan & Tips Berkesan !! Eksklusif hanya untuk pelanggan di blog ini.


 Ct Rosni |  013.7528484 |  rosni_siti@yahoo.com

No comments:

Post a Comment