Monday, August 11, 2014

Masalah Bintil-Bintil Di Kulit Muka (Milia)

Milia

Anda ada masalah kulit macam ni? 
Ini namanya Milia. Milia ni bukan seorang wanita ye. Tapi jenis bintil-bintil di kulit. kalau kita tengok dia macam bintil-bintil kolesterol warna putih yang sama macam 'whiteheads'. 

Milia sebenarnya adalah sejenis keratin berisi minyak yang dah sebati dengan epidermis kulit. Bintil-bintil kecil berukuran 1 hingga 4 milimeter ini boleh muncul di mana-mana sahaja. selalunya paling banyak dilihat di bahagian mata, pipi, hidung dan dagu.

Kalau peraasan baby pun ada alami macam ni tapi lama-lama ia akan hilang dengan sendirinya tanpa sebarang rawatan..lain pulak bagi orang dewasa Milia terjadi akibat sel kulit mati yang terperangkap di bawah liang pori yang tersumbat dengan minyak.

Kerosakan UV menjadi punca utama yang mendorong pertumbuhan Milia sebab kulit menjadi tebal melebihi lapisan sepatutnya. Ada kemungkinan juga pembentukan Milia disebabkan penggunaan produk krim pelembap mata yang tinggi kandungan minyak yang tak sesuai dengan kulit muka korang.

CARA RAWATAN
------------------------------
Milia bukan jerawat biasa yang boleh hilang dengan hanya picit je..kalau cucuk dengan jarum, nanti berdarah, lepas tu tumbuh semula. Jangan picit ye, nanti berparut.

Apa yang perlu anda lakukan adalah dengan berhenti menggunakan losyen atau make up remover atau krim mata yang biasa anda gunakan. Ia bagi mengelak Milia daripada tersebar ke bahagian kulit lain. Make up remover, krim mata & losyen selalunya berminyak.

Kalau anda nak mnegatasi masalah Milia ni, saya cadangkan anda mengambil vitamin Shaklee yg boleh mengurangkan kolestrol & minyak di kulit.

Antara supplement Shaklee yang sesuai ialah
● Lechitin @ OmegaGuard (Atasi Kolestrol)
● Zinc Complex (Atasi Kulit Berminyak)
● GLA Complex (Atasi Kulit Kusam)
● Garlic (Antibiotik Atasi Kuman Jerawat)

Antara produk penjagaan kulit Shaklee yang sesuai:
● Nutriwhite Make Up Remover
● Enfuselle Eye Treatment

InshaAllah bintil kolesterol ni boleh hilang dengan pengambilan yang konsisten.

Selamat mencuba!!!


Hubungi saya untuk mendapatkan rundingan tentang produk SHAKLEE, Cara Pengambilan & Tips Berkesan !! Eksklusif hanya untuk pelanggan di blog ini.


 Ct Rosni |  013.7528484 |  rosni_siti@yahoo.com

No comments:

Post a Comment