Tuesday, September 17, 2013

Fakta Tentang Vitamin C

Tahukah Anda???

1. Tahukah anda  binatang seperti kambing dapat menghasilkan Vitamin C di dalam badan mereka sebanyak 12,000 mg  sehari dan sesetengah haiwan yang lebih besar menghasilkan 20,000 mg Vitamin C dalam tubuh badan mereka. Kita, manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C dalam badan kita sendiri dan kita harus memperolehinya daripada pemakanan kita.

2. Mereka yang mengambil supplemen Vitamin C setiap hari mengurangkan risiko  kanser dan penyakit jantung.

3. Vitamin melindungi sel DNA daripada kerosakan radikal bebas.

4. Vitamin C melindungi SPERMA lelaki daripada rosak akibat radikal bebas. Bagi pasangan yang cuba mendapatkan anak, pastikan anda menggandakan pengambilan Vitamin C setiap hari lebih-lebih lagi jika suami seorang perokok, golongan perokok kehilangan 100mg vitamin C setiap hari.

5. Vitamin C berperanan besar dalam penghasilan kolagen. Mahu kulit cantik dan sihat? Vitamin C lah yang perlu anda ambil.

6. Vitamin C adalah antioksidan yang diperlukan oleh sekurang- kurangnya 300 fungsi metabolik dalam badan, termasuklah penggantian dan pertumbuhan tisu, gusi yang sihat.

7. VitaminC juga berfungsi mengeluarkan hormon anti stress dan interferon, sejenis protien sistem imuniti yang penting. Vitamin C sangat penting untuk membina imuniti yang kuat. 

8.Tahukah anda racun labah- labah hitam yang berbisa dapat di tawarkan dengan dos vitamin C yang sangat tinggi?

9. Vitamin C melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. 

10. 1 biji vitamin C (500 mg) bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari? 

11.Vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.

Apakah tanda kekurangan vitamin C yang sangat ketara? 

●Mudah tertekan (stress)*Kulit sangat kering dan bersisik
●Tapak kaki keras dan kasar
●Luka lambat sembuh
●Mudah selesema atau bersin
●Wajah tampak lebih tua berbanding umur (Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen)
●Mudah mendapat ulcer
●Mudah demam
●Penyakit skurvi
-------------------------
Shaklee menawarkan 2 jenis Vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C 500mg & Chewable Vita-C 100mg. Kedua-dua nya adalah pilihan terbaik untuk orang dewasa & kanak-kanak. Chewable Vita-C boleh dikunyah & diisap, mudah bagi sesiapa yg sukar untuk menelan pil dan sangat sesuai untuk kanak-kanak.
-------------------------

Hubungi saya untuk mendapatkan rundingan tentang produk SHAKLEE, Cara Pengambilan & Tips Berkesan !! Eksklusif hanya untuk pelanggan di blog ini.



 Ct Rosni |  013.7528484 |  rosni_siti@yahoo.com

No comments:

Post a Comment